Zespół Szkół w Gawlikach Wielkich

Idź do spisu treści

Menu główne

Projekty

Szkoła

PROJEKTY REALIZOWANE W ZESPOLE SZKÓŁ W GAWLIKACH WIELKICH

W ramach projektu przewidywane są: Zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej (dla klas I-III): Zajęcia logopedyczne …

GMINA WYDMINY ZAPRASZA UCZNIÓW KLAS I-VI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH Z GMINY WYDMINY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W PROJEKCIE: „MŁODZI ODKRYWCY NA SKRZYDŁACH WIEDZY”

W ramach projektu przewidywane są:Zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej (dla klas I-III):
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Zajęcia wyrównawcze ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych
Język polski (klasy IV-VI)
Matematyka (klasy IV-VI)
Język angielski (klasy I-VI)
Język niemiecki (klasy IV-VI)
Przyroda (klasy I-III)
Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów zdolnych:
„ Matematyka nitką malowana czyli haft matematyczny i krzyżykowy” (klasy I-III)
„Młodzi odkrywcy” (klasy IV-VI)
Warsztaty dziennikarskie (klasy IV-VI)
Zajęcia wspierające aktywność artystyczno-ruchową (dla klas I-VI)
„Przygoda ze sceną”
„Jak ryba w wodzie”
Wszystkie zajęcia są BEZPŁATNE.
W ramach projektu przewidziane są także atrakcyjne wyjazdy edukacyjne
do takich miejsc jak Centrum Nauki Kopernik, czy też Akwarium w Gdyni.
Dokumenty rekrutacyjne oraz Regulamin Rekrutacji pobierać można w sekretariacie szkoły lub ze strony internetowej Gminy Wydminy.Rodzice zainteresowani udziałem swoich pociech w projekcie muszą złożyć osobiście w biurze projektu, sekretariacie szkoły lub u wychowawcy komplet dokumentów zgłoszeniowych:
formularz zgłoszeniowy
oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgodny na przetwarzanie danych osobowychDokumenty składać można:
DO 13 GRUDNIA 2013 R.Dane kontaktowe:
Biuro Obsługi Szkół w Wydminach
ul. Grunwaldzka 74
11-510 Wydminy
tel. (87) 421 01 17

GMINA WYDMINY ZAPRASZA UCZNIÓW KLAS I-III GIMNAZJUM Z GMINY WYDMINY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W PROJEKCIE:
„GIMNAZJA Z PROGRAMEM”.


W ramach projektu przewidywane są:
Zajęcia wyrównawcze ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych (klasy I-III):
Język polski
Matematyka
Język angielski
Zajęcia przyrodniczo-techniczne
Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów zdolnych (klasy I-III):
Zajęcia dziennikarsko-polonistyczne
Język niemiecki
Doradztwo zawodowe i przedsiębiorczość:
Doradztwo zawodowe (klasa III):
Zajęcia z przedsiębiorczość (klasy I-III):

Wszystkie zajęcia są BEZPŁATNE.

W ramach projektu przewidziane są:
- odwóz dzieci po zajęciach do miejsc zamieszkania,
- atrakcyjny wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Kopernika w Warszawie.
Dokumenty rekrutacyjne oraz Regulamin Rekrutacji pobierać można ze strony internetowej Gminy Wydminy oraz ze stron internetowych szkół.Rodzice zainteresowani udziałem swoich dzieci w projekcie muszą złożyć osobiście w sekretariacie szkoły komplet dokumentów zgłoszeniowych:
1. formularz zgłoszeniowy,
2. oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgodny na przetwarzanie danych osobowych.
3. Dokumenty należy złożyć w sekretariacie szkoły:
DO 13 GRUDNIA 2013 R.Dane kontaktowe:
Biuro Obsługi Szkół w Wydminach
ul. Grunwaldzka 74
11-510 Wydminy
Tel. 87 421 01 17

WIĘCEJ INFORMACJI NA SPOTKANIU ORGANIZACYJNYM DN. 10.12.2013 R. W ZESPOLE SZKÓŁ W GAWLIKACH WIELKICH W GODZ. 13.30 – 14.00. SALA WIDOWISKOWA 7 – 8. SERDECZNIE ZAPRASZAMY.


Pobierz pliki z dodatkowymi informacjami

Formularz rekrutacji i oświadczenie SP.doc
Plakat SP.doc
Regulamin rekrutacji SP.doc
Formularz rekrutacji i oświadczenie Gim..doc
Plakat Gim..doc
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie w Gimnazjum.doc
Regulamin Młodzi odkrywcy na skrzydłach wiedzy poprawiony.doc

PODSUMOWANIE PROJEKTU PROFILAKTYCZNEGO „STOP NARKOTYKOM – KU AFIRMACJI ŻYCIA”
10.01.2013 r. w Zespole Szkół w Gawlikach Wielkich odbyło się uroczyste zakończenie projektu profilaktycznego dla uczniów kl. IV – VI Szkoły Podstawowej i klas I – III Gimnazjum pod hasłem: „Stop narkotykom – ku afirmacji życia”. Koordynatorami projektu były p. Dorota Kurpiewska – pedagog szkolny i p. Anna Kruniewicz – nauczycielka zajęć artystycznych i plastyki. W połowie listopada 2012 r. dzięki pomocy p. Leszka Pałdyny, przewodniczącego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Wydminach oraz wsparciu p. Dyrektor Anny Skrypoczki, koordynatorki napisały i złożyły do realizacji plan działań profilaktycznych „Stop narkotykom – ku afirmacji życia.  Podstawowe cele działań były następujące: 1. Poznanie istoty narkomanii, jej przyczyn i skutków. 2. Kształtowanie postaw asertywnych oraz zachowań w sytuacji kontaktu z narkotykami. 3. Budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby. Działania profilaktyczne zostały zrealizowane poprzez następujące działania: 1. Prowadzenie działań edukacyjnych i informacyjnych poprzez: – stałą obecność plakatów, ulotek o tematyce antynarkotykowej, – lekcje na zajęciach z wychowawcą, pedagogiem szkolnym dotyczące poznania istoty narkomanii, jej przyczyn i skutków, – ogłoszenie międzyszkolnego konkursu plastycznego o tematyce uzależnień na poziomie szkoły podstawowej. Efekty działań profilaktycznych powinny być następujące: 1. Uczniowie mają świadomość zagrożeń, jakie niesie za sobą eksperymentowanie z substancjami psychoaktywnymi. 2. Rozumieją wagę zdrowego stylu życia. 3. Umieją znajdywać sposoby na radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych.  Z funduszy otrzymanych z Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na realizację projektu zostały zakupione do szkoły: zestaw plansz edukacyjnych „Narkotykom mówię NIE”, zestaw filmów edukacyjnych „Lekcje przestrogi”wiele innych materiałów potrzebnych do codziennej pracy edukacyjnej. Na uroczyste podsumowanie projektu, jako główny gość, został zaproszony p. Leszek Pałdyna. Koordynatorki projektu przedstawiły plan działań profilaktycznych. Uczeń klasy III Dawid Gaworski przedstawił wszystkim zebranym niezwykle ciekawy referat  pt. „Czym są narkotyki?”. Następnie zostały wręczone nagrody za udział w konkursie plastycznym przez p. Leszka Pałdynę i p. dyrektor Annę Skrypoczkę. Na zakończenie uczniowie klasy III gimnazjum przedstawili krótki program artystyczny o Czerwonym Kapturku. Oczywiście był to scenariusz nawiązujący do tematyki zagrożeń uzależnień. Program został bardzo ciepło przyjęty zarówno przez młodzież, jak i przez przybyłego gościa, który powiedział, że jest pod ogromnym wrażeniem pracy włożonej przy realizacji projektu. Pan Leszek Pałdyna życzył wszystkim uczniom, by byli asertywni i uważali na siebie, szczególnie, że niedługo niektórzy znajdą się w innym miejscu, w innej szkole, gdzie mogą spotkać się z różymi postawami swoich przyszłych kolegów.
Dorota Kurpiewska, koordynator projektu

ŚNIADANIE DAJE MOC
W  tysiącach  polskich szkół  8 – go  listopada 2012 r. odbył się Dzień Zdrowego Śniadania. Akcja ta jest częścią programu edukacyjnego ,,Śniadanie Daje Moc”, którego celem staje się edukacja rodziców, nauczycieli  i dzieci o zasadach prawidłowej diety, zwiększanie świadomości nt. zdrowego odżywiania oraz  roli śniadania w diecie dziecka. W  naszej szkole  już  po  raz  drugi  klasy I – III wzięły  udział w tym przedsięwzięciu. Już na kilkanaście  dni przed akcją dzieci zostały  poinformowane o planach  zorganizowania wspólnego śniadania. Mogły w ten sposób przygotować się, porozmawiać  między sobą w szkole i w domu z rodzicami. To sprawiło, że z  niecierpliwością czekały na ten dzień,  który  wreszcie  nadszedł. Wstępem  i  zachętą do kanapkowej  pracy był występ uczniów klasy III,  którzy w  obecności pani  dyrektor,  rodziców oraz  wychowawczyń  klas I-III przedstawili  inscenizację pt; ,,Odżywiaj się zdrowo” mówiące o dziewczynce,  która z powodu  złego odżywiania  straciła  ochotę  do  zabawy. Z pomocą  przyszły warzywa,  a w nich dzielne witaminki, które szybko poradziły sobie z chorobą. Po  przedstawieniu  wszyscy uczniowie udali  się do swoich klas, aby pod  czujnym okiem pań oraz zaproszonych  rodziców, przygotować samodzielnie zdrowe, smaczne  i  kolorowe śniadanie. Wiemy, że śniadania  dają  nam  energię  do  pracy i zabawy  w  szkole. I  tak od samego rana było słychać  i widać krzątających się w fartuszkach  maluchów. Do  zobaczenia  za  rok.                                                              Olga Krupa, wychowawczyni kl. III Szkoły  Podstawowej


NOCNY MARATON FILMOWY
W nocy z dnia 20.04 na 21.04.2012 r. od godziny 19:00 do 7:00 odbył się w naszej szkole maraton filmowy o tematyce: „Rozwój kinematografii światowej”. Opiekunkami spotkania były: pani Justyna Kozłowska oraz pani Anna Kruniewicz. Naszym zadaniem było pokazanie uczniom, jak bardzo zmieniała się technika tworzenia filmów na świecie. Spróbowaliśmy pokazać filmy od najstarszego, w którym zostały jako pierwsze użyte efekty specjalne, przez filmy animowane, do filmów przepakownych efektami specjalnymi. Na maraton przyszło 23 uczniów gimnazjum. Na poczatku naszego spotkania pojawiły się małe problemy ze sprzętem nagłaśniającym, ale szybko udało się nam to naprawić. Pierwsze 20 – 40 min. filmu nie zrobiło zbyt dużego wrażenia na uczestnikach, a niektórym zdarzało się nawet troszkę marudzić, lecz z upływem czasu zainteresowanie wzrastało. Filmy wyświetlone na pokazie to: – „Podróż na księżyc” – „Tilles poctured romanse” – „Śpiewak jazzbandu” – „Rejs” – „Noc żywych trupów” – „Toy story” – „Król lew” – „Gwiezdne wojny : Zemsta sithów” – „Avatar” Po każdym obejrzanym filmie był czas, by się posilić napojem czy kanapką, skorzystać z łazienki bądź wyjść na świeże powietrze. Największym zainteresowaniem cieszył się film nagrodzony Oscarem za najlepsze efekty specjalne „Avatar”. Wszyscy oglądali go w napięciu. Około 6:30 zakończyliśmy spotkanie i przystąpiliśmy do sprzątania. O 7:00 w sobotę wszyscy rozeszliśmy się do domów, by tam odpocząć po edukacyjnym doświadczeniu.
Hubert Kozacz, uczeń kl. II Gimnazjum w Gawlikach Wielkich

TWIERDZA BOYEN NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI
Dnia 18.04.2012 r. o godz. 13.35 wyruszyliśmy wraz z wychowawcą p. R. Wieliczko, nauczycielem historii, na wycieczkę do Twierdzy Boyen w Giżycku. Do celu wybraliśmy się dwoma samochodami. Tematem wycieczki było zwiedzenie i ogólne poznanie historii obiektu oraz pozyskanie informacji na temat naszego województwa, czyli zdobycie wiedzy do projektu gimnazjalnego. Zdawaliśmy sobie sprawę z powagi sytuacji, więc staraliśmy się zachowywać kulturalnie, jak na uczniów Gimnazjum w Gawlikach Wielkich przystało. Przewodnik świetnie opowiadał nam wiele fascynujących historyjek o minionych wydarzeniach, wydarzeniach, o których wiele osób nie ma zielonego pojęcia. Na początku zwiedzania dowiedzieliśmy się jak, z czego, jak długo, przez kogo była budowana Twierdza Boyen. Następnie udaliśmy się do wieżyczki obserwacyjnej, z której był dobry widok na jezioro. Potem odwiedziliśmy kilka bastionów i inne budynki, takie jak spichlerze, mleczarnię, piekarnię, stajnię, plac treningowy, amfiteatr, a na koniec bramę kętrzyńską. Z relacji przewodnika wynikało, że Twierdza Boyen w czasie I wojny światowej odegrała niezwykle kluczową rolę, odpierając kilkutysięczną armię rosyjską. W międzyczasie robiliśmy liczne zdjęcia, notatki, uwieczniliśmy nagraniem filmowym relację z wycieczki. Do domu wróciliśmy około godz. 18.00, opowiadając sobie poznane informacje. Myślę, że tę wycieczkę zapamiętamy na długo, bo przecież efekt przedstawimy na festiwalu projektów na koniec roku szkolnego 2011/2012. Dziękujemy Pani Annie Czetyrbok i Panu Robertowi Wieliczko za pomoc w realizacji zadania, w tym za dowiezienie do punktu docelowego i bezpieczne odwiezienie do domów. Bez Państwa udziału wyjazd z pewnością by się nie udał.
Krystian Bierć, uczeń klasy II Gimnazjum w Gawlikach Wielkich

REALIZOWANE PROJEKTY UCZNIOWSKIE
Uczniowie klasy II gimnazjum podzieleni na dwa zespoły realizują (od 6 II do 30 IV 2012 r.) w tym roku szkolnym  projekty humanistyczne.
Temat pierwszego brzmi:,,Twierdza Boyen w Giżycku”. Celem głównym jest poznanie historii i przeznaczenia tego zabytku. Szczegółowe zagadnienia to: 1. Idea i cel powstania twierdzy. 2. Geneza nazwy. 3. Lokalizacja twierdzy i jej strategiczne położenie. 4. Konstrukcja twierdzy z uwzględnieniem charakterystycznych elementów obronnych. 5. Znaczenie twierdzy w I wojnie światowej. 6. Znaczenie twierdzy w II wojnie światowej. 7. Twierdza jako obiekt turystyczny.

Opiekunem dziesięcioosobowej grupy jest p.Robert Wieliczko.

Temat drugiego projektu edukacyjnego to: ,,Co wiemy o filmie?”. Celem nadrzędnym jest poszerzenie wiedzy w zakresie filmu polskiego .

Dziesięcioosobowy zespół postawił przed sobą następujące zadania:

1.Wykonanie gazetki na temat gatunków filmowych i etapów powstania filmu.

2.Zbadanie preferencji filmowych uczniów naszego gimnazjum – przeprowadzenie ankiety.

3.Poszerzenie wiedzy na temat kina polskiego poprzez stworzenie gry edukacyjnej i nocnego maratonu filmowego.

4.Utworzenie prezentacji multimedialnej z przebiegu prac nad projektem.

Opiekunem grupy jest p.Justyna Kozłowska.

Z wynikami prac obu zespołów zostaniemy zapoznani na Festiwalu Projektów w maju.

Justyna Kozłowska, koordynator

INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA W KLASACH I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GMINIE WYDMINY W ROKU SZKOLNYM 2011 – 2012 i 2012 – 2013.
W Szkole Podstawowej w Zespole Szkół w Gawlikach Wielkich prowadzony jest projekt pod nazwą: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III w ramach realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wykaz prowadzonych zajęć i opiekunowie 1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i w pisaniu – p. Anna Kruniewicz 2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – p. Olga Krupa 3. Zajęcia logopedyczne – p. Teresa Zeniuk 4. Gimnastyka korekcyjna dla dzieci – p. Ewa Idek 5. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk matematyczno – przyrodniczych – p. Beata Szymborska. W załącznikach podajemy harmonogramy prowadzenia zajęć przez poszczególnych opiekunów grup.

AKADEMIA UCZNIOWSKA – PROJEKTY MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZE W GIMNAZJUM
W roku szkolnym 2011/2012 dwunastu uczniów z klasy I gimnazjum przystąpiło do projektu matematycznego pod tytułem „ Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie”.  Projekt ten składa się w tym semestrze z czterech modułów oraz kursu internetowego dla nauczyciela. Moduł I– Doświadczenie nauczyciela. Moduł II – Doświadczenie grupy I. Moduł  III – Doświadczenie grupy II Moduł IV – Doświadczenie grupy III Doświadczenie nauczyciela polegało na przygotowaniu dwóch gier w karty na temat:           „ Ułamki zwykłe i dziesiętne” – gra w Piotrusia oraz „ Procenty a ułamki” – gra w Piotrusia. Poza tym nauczyciel przeprowadził eksperyment z grupą na temat „ Czy po obniżce o 20%, a później podwyżce o 20% powrócimy do ceny początkowej?” Uczniowie samodzielnie postawili hipotezę oraz na podstawie przygotowanej karty pracy sprawdzili, że nie powrócimy do ceny początkowej. Wszyscy uczniowie postawili błędne hipotezy. Uczniowie zostali losowo podzieleni na trzy grupy i każda grupa ma do wykonania inne zadanie. Grupa I ( Ewa Czetyrbok, Magdalena Rusiecka, Wojciech Jeleniewicz, Patryk Siekaniec) zakończyła już pracę i stworzyła grę planszową pod tytułem „ Procenty i promile na wesoło”. Grupa II ( Aleksandra Fedio, Monika Buć, Mateusz Zajkowski, Łukasz Norr) też wykonuje grę planszową z geometrii i ma czas na wykonanie tego zadanie do końca listopada. Grupa III ( Aleksandra Kuszczak, Beata Woronko, Janusz Łaskowski, Mariusz Rejs) zajmuje się wzajemnym nauczaniem, czyli opracowuje temat na lekcję powtórzeniową z geometrii w postaci teleturnieju oraz przeprowadza sprawdzian z tego działu w postaci testu.
Moduł I został już zaliczony przez panią Jolantę Cyboń- Turowską, która jest mentorem naszej grupy i ocenia wszystkie sprawozdania wysłane przez nauczyciela. Oto jeden z jej komentarzy do pracy nauczyciela w module I:
Wybrałaś doświadczenie bardzo atrakcyjne dla uczniów (świadczą o tym wpisy w kartach pracy – „gra była interesująca”) – grę dydaktyczną. To dobre posunięcie, uczniowie mieli okazję poznać trochę inną stronę matematyki, co zapewne zachęciło ich do dalszych działań. Twoja „Matematyczna gra w Piotrusia” wiąże się ściśle z podstawą programową, a dokładniej z jej fragmentem wklejonym przez Ciebie do sprawozdania.

Jestem pod ogromnym wrażeniem jakości wykonania elementów gry – rewelacja. Cieszę się bardzo, iż zamieściłaś szablony przygotowanych kart, bo jeśli pozwolisz, chciałabym z nich skorzystać.

Opiekun grupy – Beata Szymborska

AKADEMIA UCZNIOWSKA W GIMNAZJUM W GAWLIKACH WIELKICH  
„Akademia Uczniowska” to program opracowany  przez Centrum Edukacji Obywatelskiej prowadzony na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej wprowadzający do nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych metody rozwijajace kompetencje kluczowe uczniów.     Akademia Uczniowska obejmuje 313 gimnazjów w pięciu województwach. Ten finansowany ze środków unijnych program rozwija krytyczne myślenie, kreatywność, samodzielność, przedsiębiorczość i umiejętność uczenia się. W drugim semestrze ubiegłego roku szkolnego odbyło się 12 godzin zajęć z fizyki, zwanych Szkolnym Kołem Naukowym, w którym uczestniczyło 15 uczniów kl. I gimnazjum Zespołu Szkół w Gawlikach Wielkich. W ramach zajęć koła i na lekcjach uczniowie przeprowadzili eksperymenty oraz projekty samodzielnego uczenia  zgodnie z zasadą, że najlepiej się uczysz ucząc innych. Eksperymenty i projekty wykonane przez uczniów były prezentowane na specjalnej platformie internetowej i w szkole. Działania uczniów i nauczyciela odbywały się według wymagań kursu internetowego, składającego się z 4 modułów. Każdy kończył się sprawozdaniem nauczyciela z dołączoną kartą pracy uczniów i ich dziennikiem, w którym dokumentowali swoją pracę. Metoda przyjęta w Akademię Uczniowską  jest prosta i skuteczna: uczeń sam ma dojść, jak przedstawić w sposób interesujący hasło podstawy programowej, a więc zrobić to, co tradycyjnie robi nauczyciel. Eksperymenty wykonywane w grupach pozwoliły wprowadzić metodę projektu do praktyki szkolnej przed obligatoryjnym wprowadzeniem jej przez MEN. Zajęcia się podobały – w tym roku jest jeszcze więcej chętnych i nie wszystkim wystarczy miejsca”.

Jolanta Rębecka,

koordynator programu „Akademia Uczniowska”,

n – l ka fizyki w Zespole Szkół w Gawlikach Wielkich

DEUTSCH WAGEN TOUR W GAWLIKACH WIELKICH
W ramach akcji „Deutsch Wagen Tour” do naszej szkoły zawitał Dariusz Kurt lektor języka niemieckiego z DWT Olsztyn Goethe Institut Warschau. Profesjonalnie przygotowany koordynator projektu przeprowadził z uczniami kl. 5 – 6 Szkoły Podstawowej 2 godz. zajęć lekcyjnych. Poprzez gry, zabawy i konkursy nasi uczniowie na nowo poznawali język niemiecki, odkrywali jego tajemnice i kulturę zachodniego sąsiada. Spotkanie stało się także źródłem inspiracji dla nauczyciela p. R. Wieliczko… Bo przecież język niemiecki umożliwia nawiązywanie kontaktów prywatnych i biznesowych, realizację projektów partnerskich, naukę kolejnych języków obcych. Być może Deutsch Wagen Tour dotrze do nas jeszcze raz, ale do uczniów Gimnazjum. Pozdrawiamy serdecznie p. Dariusza Kurta. Spotkanie było super. Jasne, że klar!  
A. Skrypoczka
dyr. ZS Gawliki Wielkie

PROGRAM PROFILAKTYCZNY SZANUJ ZDROWIE – RATUJ ŻYCIE
„Głupim jest albo głupim będzie” – takim sformułowaniem 18.02.2011 r. o godz. 8.00 rozpoczęła się realizacja profilaktycznego spotkania z uczniami kl. IV, VI SP oraz kl. I – III G w Zespole Szkół w Gawlikach Wielkich. Pokaz dotyczył skutków spożywania alkoholu i nie tylko. Uczniowie dowiedzieli się, że co 48 sekund 1 pijany kierowca sprawia, że kolejna osoba staje się uprawniona do parkowania na miejscu dla niepełnosprawnych. A palacz to zwykły samobójca… Ktoś kto używa narkotyków czy dopalaczy prowokuje śmierć na własne życzenie.
Spotkanie poprowadził p. Kamil Chrostowski, ratownik medyczny Pogotowia Ratunkowego w Makowie Mazowieckim. Podczas pokazu widzowie mogli obejrzeć fragmenty filmów prezentujących skutki oddziaływania różnych środków odurzających: kokainy, heroiny, alkoholu, valium, LSD oraz innych. Mimo czasem humorystycznych scenek i zdarzeń z życia ratownika uslyszeliśmy wiele historii o prawdziwych realiach życia służby medycznej: opowieści o skutkach wypadków drogowych, akcjach ratowniczych, a także utrwaliliśmy informacje nt. ABC udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Każdy uczestnik spotkania dowiedział się, co oznacza 1. złota godzina resuscytacji, czyli  im szybciej, tym lepiej. Krótki film z obrazem wypadku autokaru na publicznej drodze, wzywanie pomocy poprzez numery alarmowe 112, 997, 998, 999, pokaz sztucznego oddychania stały się nie tylko atrakcją 2 - godzinnego spotkania, ale także uświadomiły młodzieży, jak kruche jest życie i jak wiele zależy od innej osoby, która podczas wypadku zachowuje zdrowy umysł. Główne tematy: uzależnienie od alkoholu, papierosów, narkotyków, dopalaczy, napojów energetycznych zostały podsumowane faktem, że ktokolwiek dopuszcza się używania tych środków, kiedyś będzie potrzebował pomocy przedmedycznej. Warto więc przewidywać skutki, póki sięgnie się po którąkolwiek używkę. A przy odrobinie silnej woli można zrezygnować z próby przypodobania się towarzystwu namawiajacemu do zachowań aspołecznych. SZANUJ ZDROWIE- RATUJ ŻYCIE stało się myślą przewodnią spotkania profilaktycznego o uzależnieniach

A. Skrypoczka
dyr. ZS Gawliki Wielkie

PROGRAM PROFILAKTYCZNY W GIMNAZJUM TRZYMAJ FORMĘ
W roku szkolnym 2010/2011 w ramach programu profilaktycznego ,,Trzymaj formę” zrealizowane zostaną trzy projekty edukacyjne. Ich realizacją zajmą się uczniowie klasy II gimnazjum podzieleni na zespoły. Celem ogólnym projektu jest poszerzenie wiedzy dotyczącej zdrowego żywienia, zbilansowanej diety, aktywności fizycznej, zachowań konsumenckich oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych do utrzymania zdrowia i kondycji fizycznej ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności indywidualnej i świadomego wyboru. Uczniowie wraz z opiekunami przez 2 miesiące (od 1 IV 2011 R. do 30 V 2011  r.) będą realizowali zadania w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych, a nabytą wiedzą dzielili z innymi uczniami gimnazjum. Projekt 1. Świadomy konsument. (opiekun: p. Dorota Kurpiewska) Projekt 2. Zdrowe odżywianie (opiekun: p. Irena Rusiecka) Projekt 3. Aktywność fizyczna (opiekun: p. Roman Sokalski) Nad całością czuwa p. Justyna Kozłowska, koordynator projektu. Informacje o podjętych działaniach będą zamieszczane na bieżąco.

Justyna Kozłowska
koordynator projektu TRZYMAJ FORMĘ

I FESTIWAL PROJEKTÓW W NASZEJ SZKOLE  Pionierzy mają najciężej. O słuszności tego twierdzenia przekonało się 26 uczniów z klasy II gimnazjum , którzy, decyzją Minister Edukacji Katarzyny Hall (rozporządzenie z 20 sierpnia 2010r.),  10 czerwca 2011r. przystąpili do prezentacji zrealizowanych projektów edukacyjnych. Dla wielu było to niezwykłe przeżycie, bo po raz pierwszy musieli publicznie wystąpić i poddać się ocenie osiągnięć  nie tylko społeczności szkolnej, ale także komisji. W skład komisji był następujący: dyrektor Zespołu Szkół w Gawlikach Wielkich – p. Anna Skrypoczka, koordynator powiatowy programu ,,Trzymaj formę”- p. Adriana Banaszkiewicz – Gołaś, wiceprzewodnicząca Rady Rodziców – p. Anna Siekaniec i skarbnik Rady Rodziców – p.Teresa Kudraj. Na pierwszy ogień ruszyła grupa pod opieką p. Doroty Kurpiewskiej z projektem ,,Świadomy konsument”. Chłopcy przedstawili wyniki ankiety, z której wynikało, że niewiele wiemy na temat swoich konsumenckich praw, wobec tego zaprezentowali krótką prezentację o tym. Dowiedzieliśmy się z niej na przykład: za co odpowiada sprzedawca, kogo powinniśmy powiadomić, jeśli towar jest niezgodny z umową, co zrobić, jeśli sprzedawca nie uznaje reklamacji. Panowie pokazali także  jakie informacje powinny się znaleźć na opakowaniach towarów oraz parę ciekawostek  które zadziwily publiczność, np. że w puszce coca – coli znajdziemy aż 10 kostek cukru! Następnie głos zabrała żeńska grupa pod dowództwem p. Ireny Rusieckiej. Dziewczyny nie tylko przedstawiły szereg swoich działań w prezentacji min.: akcja plakatowa w sklepach spożywczych i szkole, pozyskanie sponsorów, festiwal zdrowia, ankieta, ale także poczęstowały dwiema zdrowymi sałatkami komisję. Niezwykle wzruszającym momentem były podziękowania złożone przez grupę opiekunowi i koordynatorowi szkolnemu. Ostatni zaprezentowali się chłopcy pracujący nad projektem ,,Aktywność fizyczna”, którymi opiekował się p. Roman Sokalski. Przy dźwiękach muzyki z filmu ,,Rocky” panowie przedstawili wyniki sprawności fizycznej naszych uczniów. Okazało się , że możemy być bardzo zadowoleni, bo nasi gimnazjaliści są wysportowani, a najbardziej klasa II G. Mogliśmy się o tym przekonać w krótkim programie pokazu ćwiczeń na mięśnie ramion. Następnie komisja udała się na obrady. Przedstawione prezentacje oceniono w następujących kategoriach: dokumentacja, atrakcyjność/pomysłowość, efektywność, zawartość merytoryczna, poprawność językowa. Maksymalnie można było uzyskać 20 punktów. Aby uzyskać zaliczenie należało uzyskać połowę. Wyniki były następujące:
Projekt: ,,Świadomy konsument” – 14 pkt., ,,Zdrowe odżywianie” – 17 pkt., ,,Aktywność fizyczna” – 20 pkt. Jak można zauważyć, wszystkie zespoły uzyskały zaliczenie. Informacja ta znajdzie się na świadectwie ukończenia gimnazjum. A w tym roku  praca nad projektem liczy się w poczet oceny z zachowania. W przyszłym roku zmagać się z projektami będzie obecna klasa I. Szlak ma już przetarty:)

Koordynator szkolnych projektów
Justyna Kozłowska

PROJEKT GÓRA GROSZA
Uczniowie Zespołu Szkół w Gawlikach Wielkich wzięli udział w ogólnopolskiej akcji GÓRA GROSZA. Projekt został przeprowadzony pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej na rzecz Domów dla Dzieci i zawodowych rodzin zastępczych. W listopadzie nasza szkoła przyłączyła się do akcji  zbierania pieniędzy. Z drobnych monet powstała wielka Góra Grosza, dzięki której można pomóc dzieciom, które z różnych przyczyn musiały opuścić dom rodzinny i swoich najbliższych. Góra Grosza to wspólna praca uczniów, nauczycieli i rodziców. Dzięki takiemu wsparciu szkół z całej Polski wiele dzieci, które straciły opiekę i chwilowe poczucie bezpieczeństwa znajdzie nowy dom. Zamieszkają w rodzinie, gdzie znajdą bezpieczeństwo, ciepło i uczucie nowych opiekunów. W akcji wziął udział Samorząd Uczniowski pod opieką p. Justyny Kozłowskiej, nauczycielki języka polskiego ZS Gawliki Wielkie. Towarzystwo NASZ DOM serdecznie dziękuje naszej placówce za przyłączenie się do tego przedsięwzięcia i zorganizowanie XI edycji programu. Wyniki akcji będą dostępne na stronie internetowej  towarzystwa: www.towarzystwonaszdom.pl.  Zapraszamy do śledzenia informacji na temat akcji.
Pobierz pliki z dodatkowymi informacjami
Harmonogram pracy logopedy.jpg
Harmonogram zajęć matematycznych.jpg
Harmonogram zajęć dla dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu.jpg
Harmonogram zajęc matematyczno – przyrodniczych.jpeg
Harmonogram zajęc korekcyjno-kompensacyjnych w zakresie wad postawy.JPG

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego